موانع ورود به هوش مصنوعی چیست؟

بخش هایی که می توانند قدرت محاسباتی، داده ها و استعدادها را برای فعال کردن هوش مصنوعی ترکیب کنند، می توانند از فرصت های تجاری سرمایه گذاری کنند. با این حال، هزینه های عملیاتی (به عنوان مثال، نیمه هادی ها، کارکنان) می تواند مانع بزرگی برای ورود باشد و با افزایش اندازه پارامتر، هزینه ها نیز افزایش می یابد.

علاوه بر این، یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی شامل مهندسی دشواری است، زیرا شرکت ها باید خود را بسازند. این مشکل با استعداد کمیاب تشدید می شود: تعداد کمی از افراد می دانند چگونه این کار را انجام دهند و برای تعداد کمی از شرکت ها کار می کنند.

برخی از خطرات این فناوری چیست؟

از آنجایی که ChatGPT می‌تواند محتوایی شبیه انسان تولید کند، می‌توان اتوماسیون را در بخش‌هایی معرفی کرد که مبتنی بر ایده‌پردازی هستند، مانند تبلیغات، هنر و طراحی، سرگرمی، موسیقی، رسانه و حقوقی. این می تواند به حرکت موج پنجم انقلاب صنعتی - همزیستی انسان و ماشین کمک کند.

اما اگر به خطرات نگاه کنیم، ChatGPT می تواند "توهم" کند (یعنی پاسخ نادرست با اطمینان ایجاد کند). علاوه بر این، قادر به تصمیم گیری یا مقابله با حافظه/تولید بیش از حد نیست و همچنین می تواند به دستورالعمل های مضر پاسخ دهد، بنابراین مانع ورود عوامل تهدید را کاهش می دهد زیرا درها را برای بدافزارها، فیشینگ و باج افزارهای مبتنی بر هویت بیشتر حملات  باز می کند. علاوه بر این، این مدل می‌تواند به‌طور تصادفی اطلاعات حساس را نشان دهد و خروجی می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. اگر از داده ها سوء استفاده شود، ممکن است این مدل قوانین حریم خصوصی را نقض کند، به طور کلی، این فناوری می تواند پیامدهای گسترده ای برای امنیت سایبری، به ویژه برای امنیت ایمیل، امنیت هویت و تشخیص تهدید داشته باشد.

در نهایت، مالکیت معنوی اغلب قبل از انتشار عمومی نادیده گرفته می‌شود و گنجاندن آن دشوار است. این یک منطقه خاکستری است، زیرا در حال حاضر هیچ چیزی مانع از استفاده شرکت‌ها از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فراتر از انطباق نیست. با این حال برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری اصول هوش مصنوعی مسئولانه را برای جلوگیری از سوگیری ناعادلانه در مدل‌های هوش مصنوعی توسعه داده‌اند و در حال تدوین قوانین مرتبط استفاده از این فناروری جدید هستند.