مدارسی که در وارد کردن هوش مصنوعی به مدارس خود به شیوه‌های هدفمند موفق بوده‌اند، استراتژی‌های مشترکی دارند. سه استراتژی زیر برای فرهنگ هوش مصنوعی موفق در مدرسه شما کاملاً ضروری است.

1. تشویق به کاوش - قبل از بحث در مورد مزایا و چالش های هوش مصنوعی، بسیار مهم است که معلمان فرصتی برای تجربه قابلیت ها و محدودیت های ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشند.

به عنوان یک رهبر مدرسه، می توانید تحقیق و پژوهش در مورد هوش مصنوعی را در میان تیم‌های آموزشی خود تشویق کنید. این به معلمان پرمشغله این امکان را می‌دهد تا به جای تکیه بر شنیده‌ها یا درک سطحی، تجربه دست اولی را در استفاده از این فناوری کسب کنند و به این فکر کنند که چگونه می‌توان آن را در کار خود ادغام کرد. پرورش فرهنگی که در آن معلمان برای آزمایش، اشتباه کردن و درس گرفتن از آنها احساس امنیت کنند، مهم است.

2. ارائه آموزش - مانند هر ابزار یا استراتژی جدید، معلمان به آموزش نیاز دارند تا در استفاده از آن احساس راحتی کنند. ارائه کارگاه‌ها یا دوره‌های توسعه حرفه‌ای در زمینه هوش مصنوعی (همراه با فعالیت‌ها و بحث‌های بعدی یا فرصت‌هایی برای همکاری با همکاران) می‌تواند به معلمان در درک توانایی‌ها و محدودیت‌های آن کمک کند. کتاب ها و دوره های زیادی وجود دارد که برای مدیران و معلمان مئارس مناسب هستند و به طور خاص برای معلمان طراحی شده اند.

معلمان را تشویق کنید تا در اکتشاف هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کنند. همکاری به آنها امکان می دهد از تجربیات یکدیگر بیاموزند و یک انجمن حامی برای این موضوع جدید ایجاد می‌کند.

3. شرایط مناسب را آماده کنید - وقتی صحبت از استفاده از هوش مصنوعی یا هر فناوری دیگری در مدرسه شما می شود، ایجاد شرایط برای استفاده موثر بسیار مهم است. خط مشی های مدرسه در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها و ملاحظات اخلاقی در هنگام استفاده از هوش مصنوعی، از جمله موارد مربوط به سرقت ادبی و استفاده صحیح از منابع ثانویه را به وضوح بیان کنید. معلمان باید بدانند که از آنها چه انتظاری می رود و مرزهایی که باید در آن فعالیت کنند را مطلع باشند. این شرایط ممکن است شامل استفاده از فناوری برای حمایت از یادگیری و کمک به عضویت در مدرسه و انجمن ها و گروههای آموزشی منطقه و کشور باشد.